Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Zdobądź więcej informacji o usługach świadczonych przez agencję SEO na seo4.net.

Przedsiębiorstwa lub administratorzy portali internetowych, którzy marzą o tym, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samodzielnie. Nie mając wiedzy w obszarze SEO i nie śledząc systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, kodowania, copywritingu oraz grafiki służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Agencja SEO – przejrzystość jej prac to podstawa

Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku wyboru firmy, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Radzimy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO często na swoich stronach publikują dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeczytać studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: pisze o planach prac na nadchodzące miesiące, ale również dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Inny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by poprosić o dodatkowe informacje o firmie, konieczne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można znaleźć na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach bądź produktach, które zamierza wypromować.

Co o firmie SEO świadczy system rozliczeń jaki proponuje?

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 czy też Top10). To w dalszym ciągu często proponowany model rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim zagrożeniem – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty za sprawą łamania standardów ustalonych przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, stąd sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli idzie o cenę za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, aby wykonać szczegółowy audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wynikłe z niego zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie niższe.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]