Kiedy Google nakłada filtry ręczne i filtry algorytmiczne?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to kara nakładana na serwisy internetowe, które łamią opracowane przez Google wytyczne dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma typami filtrów – z filtrami ręcznymi lub algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres miesiąca, algorytmiczne do chwili aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wytyczonych przez Google.