Produkcja filmów jako element działań marketingowych

Czasem obraz znaczy więcej niż tysiące słów – to słynne chińskie powiedzonko. Sprawdza się ono także w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od statycznych obrazów, aczkolwiek razem z rozwojem techniki i wzrostem dostępu do kina, a później internetu i telewizji, powoli wyparły je filmy. Dziś spoty są jednym z filarów małych i dużych kampanii – bez względu na to, czy chodzi o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę nowego produktu. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą różnorodności ich form, pośród których bez trudności można znaleźć tę, która do planowanej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Filmy promocyjne – typy i ich wykorzystanie

Najczęściej stosowanym rodzajem produkcji filmowych, które mogą okazać się niezastąpione przy promowaniu firmy są spoty reklamowe. Bardzo dobrze kojarzymy je z telewizji, jednak w ostatnich latach głównym kanałem ich rozpowszechniania jest też internet – często napotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, prócz tego powszechną praktyką jest emitowanie ich na ekranach w autobusach i tramwajach. Wypada powiedzieć kilka słów również o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem strategii budowania pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych oraz pracowników. Znaczącym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko przedsiębiorstwa, ale też różne instytucje – m.in. te parające się promowaniem organizacji pożytku publicznego, miast lub regionów czy fundacji. To środek przydający się doskonale do zaprezentowania powabu danego miejsca, przebiegu wszelkiego rodzaju inwestycji (np. budowy biurowców czy dróg) albo szczegółów działaniach charytatywnych. Pokrewną kategorią są filmy eventowe, stanowiące formę relacji z przeróżnych wydarzeń.

Filmy promocyjne – komu polecić ich przygotowanie?

Żeby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła przewidywane wyniki, muszą one wyróżniać się wysoką jakością. Toteż produkcję filmów warto powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej ekipie. O poziomie usług oferowanych przez dane studio wiele powie nam jego portfolio. Równie istotne jest także to, jakiego sprzętu ono używa. Idzie m.in. o drony pozwalające na sfilmowanie ciekawych ujęć z powietrza, praktycznie niezastąpionych w dzisiejszych filmach promocyjnych i korporacyjnych.