Usunięcie strony – bany i filtry Google

Budowanie własnej strony online zobowiązuje do jej nieustannego sytuowana w wyszukiwarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak nasze zabiegi powodują pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania i na stronę mogą być nałożone przez bany i filtry Google. Przyjrzyjmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?

Ban od Google stanowi najgroźniejszy wymiar sankcji, któremu może zostać poddana witryna internetowa. Oznacza on zupełne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia prowadzenie interesu. Po zablokowaniu witryny liczba naszych gości błyskawicznie się obniży, gdyż 90% internautów używa Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Występują filtry ręczne – ustawiane osobiście przez ekipę Google i algorytmiczne, które zakładane są mechanicznie przez specjalne oprogramowanie.

Czy da się pokonać bany i filtry Google?

Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za używanie przesadnej liczby odsyłaczy promujących naszą stronę internetową lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej wysokiej pozycji. Aby pozbyć się bana od Google musimy wcześniej zgłębić jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby przekazać to profesjonalnej agencji SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Operacja może niestety przeciągać się nawet 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.