Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wymienione symptomy sugerują obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.